Ruta Gravel

Etapa 3

Torrelles de Foix - Sant Sadurní d'Anoia

Com que partim del punt més alt del recorregut, aquest tram té, inicialment, més parts de baixada. I també és la part més llarga. Des de Torrelles de Foix fins a Guardiola de Font-rubí, recorrem bàsicament pistes molt rodadores i, a partir de Guardiola, fem una carretereta tranquil·la que ens porta fins a les Casetes d’en Raspall. Tornem a camins i a pistes per la part plana del Penedès, amb cellers per aquí i per allà, i el Miravinya de la Cadira, un punt interessant per a observar la gran extensió de vinyes, fins a l’altura del Pla del Penedès, on tornem a agafar la carretera: durant un quilòmetre, amb una mica més de trànsit, i a partir d’allà, més tranquil·la, fins que ens desviem per un camí que ens porta a Can Rossell de la Serra. Seguim per la carretereta fins a una de més transitada, per on hem de circular uns sis-cents metres i des d’on agafem una pista amb vistes a Montserrat que ens fa travessar el riu de Bitlles. Anem resseguint el curs d’aigua gràcies al camí del Riu i travessem l’Anoia per una passera, que ens dona entrada a la pujada a Espiells. Sense arribar-hi i amb Montserrat encara més a prop, anem per pistes rodadores i per un camí fins a Sant Joan Samora, el punt més nord-oriental de la ruta i que destaca per la capella. Tot seguit, seguim en direcció sud i, després de travessar les vies del tren, arribem un altre cop a l’Anoia, que resseguim contracorrent per un GR creat sobre l’antiga Via Augusta romana. Cal destacar en aquest punt la font del Claro, al costat de l’Anoia.

Després d’un tram de carretera i de camí bo, arribem a Espiells, que destaca per l’església i l’Escola de Viticultura i Enologia. Fem la volta a l’edifici de l’escola i comencem a baixar tot seguit. Després de resseguir l’Anoia una estona, l’hem de travessar. Si no ens volem mullar els peus, hi ha uns pilars a manera de passera que ens permetran sortir del pas ben secs. I d’aquí a Sant Sadurní d’Anoia, tot asfalt; això sí, amb una pujada constant que ens demana que reposem energies a la capital del cava. És molt recomanable aprofitar l’oportunitat per a anar a visitar el Cava Centre, Centre d’Interpretació del Cava.